Wij gebruiken cookies

De obstakels voor conversie

 

Wil je graag je bedrijf versterken met van behulp van wat kleine tips? Hieronder vind je alles wat je moet weten over conversie binnen je website. Het is belangrijk dat jouw website je doelgroep op de juiste manier aanspreekt. Om dit te bereiken zijn een paar punten van belang.

 

Eva Noort

Soms kan het lastig zijn om je potentiële klanten aan te spreken via je website. Het is bijvoorbeeld van belang dat je website snel laadt en dat je teksten worden afgestemd op je doelgroep. Maar niet alleen teksten zijn van belang in je website. Hieronder vind je een aantal dingen die je in de gaten moet houden voor het optimaliseren van je website voor conversie.

 

De behoefte van de bezoeker

Als je conversie wilt halen uit je website dan is het belangrijk dat je weet wat de behoefte van je klanten is. Een goede website is niet gemaakt voor jouw bedrijf, maar voor de bezoeker. Hij of zij komt op jouw website omdat er een bepaalde behoefte is. Veel websites gaan over de organisatie zelf. Maak deze fout niet en zet je bezoeker in het middelpunt! Zorg ook voor een duidelijke of doelgerichte boodschap.

 

Een duidelijk conversiedoel hebben

Als de bezoeker jouw website bereikt, wat wil je dan dat hij doet? Moet de bezoeker zich inschrijven voor de nieuwsbrief? Een aankoop doen? Contact opnemen? Een folder downloaden? Of op een bepaalde pagina terecht komen? Vaak willen we het allemaal. Maar het is beter als je een concreet doel hebt voor de actie die de bezoeker moet uitvoeren. Als je de keuze bij de bezoeker laat, krijgt hij keuzestress en zal hij waarschijnlijk de website voor de conversie verlaten.

Bij iedere stap moet je iets onweerstaanbaars aanbieden, zodat de bezoeker weer een stapje verder gaat op de website

 

- Eva Noort

Een doolhof of een website?

Sommige bedrijven maken bijna een doolhof van hun website. Het moet voor de bezoeker direct duidelijk zijn waar hij de informatie die hij zoekt, kan vinden. Als er voor jouw bezoeker teveel handelingen nodig zijn, haakt hij af. Zorg daarom voor een duidelijke structuur zodat je website overzichtelijk is.

 

Weten wat de bezoeker doet!

Je hebt een goede website maar deze zorgt niet voor de juiste conversie. Wat nu? Het is belangrijk om te weten wat het gedrag is van de bezoeker op je website. Hoe? Dit doe je bijvoorbeeld met behulp van een web tools zoals Google Analytics of Hotjar. Als je regelmatig de statistieken controleert, kan je veel nuttige informatie verzamelen. Deze informatie kan je gebruiken om aanpassingen te doen aan je website zodat je je conversie- doelstelling wel haalt.

 

Wil je meer uit je website halen op het gebied van conversie? Neem gerust contact met ons op!

Op zoek naar een internetbureau dat het onmogelijke mogelijk maakt?

 
Neem vrijblijvend contact op met onze (web)designer Eva voor een oriënterend gesprek
 
hello@webvelopment.nl
 
+31 6 40 16 55 01